2018학년도 봄학기 각 과정 재입학 신청일정 및 절차안내

  
각 과정 자퇴 및 제적 학생에 대한 2018학년도 봄학기 재입학 지원 신청 절차를 아래와 같이 안내 합니다.
  
  
□ 재입학 대상 : 학사 및 석․박사과정 학생 중 자퇴 및 제적자

□ 재입학원 제출기한
  ○ 학생 제출기간 : 2017. 12. 14(목)까지 (학과/전공 사무실에 제출)
  ○ 학과/전공 심사기간 : 2017. 12. 15(금) ~ 2017. 12. 21(목)
  ○ 학과/전공 심사결과 학적팀 제출 : 2017. 12. 28(목)까지

□ 재입학 신청 자격
  ○ 자퇴 또는 제적일로부터 3년이 경과되지 않은 자
  ○ 아래에 해당되는 자는 재입학을 신청할 수 없음
      – 재학연한만료에 의하여 제적된 자 (2008년 입학생까지)
      – 재학연한만료에 의하여 제적된 자 또는 재학연한을 연장한 후 제적 또는 자퇴자 (2009년 입학생 이후)
     ※ 재입학 지원가능기간(3년)내에는 군복무기간 및 장기간 요양을 필요로 하는 질병치료기간은 산입하지 않음 (관련증빙자료 첨부 필요)
  ○ 재입학은 자퇴 또는 제적일이 속하는 학기를 포함하여 2학기가 경과하여야함

□ 재입학 신청 및 심의 절차
  대상자의 재입학 지원 → 학과/전공 면담 심사 → 학생정책처장 면담심사(학사과정) → 학사․연구심의 위원회 심의 → 교학부총장 승인

□ 학과/전공에서의 재입학 심의 추천
  ○ (위원회구성) 지도교수, 학과장/전공책임교수, 학과/전공내 교수 1인을 포함한 3인으로 구성된 심의위원회 또는 학과/전공 관련 위원회에서
  ○ (위원회 심의․추천) 지도교수의 의견서, 면학계획서 등을 참고하여 재입학 신청자의 수학능력여부, 잔여재학기간 내 졸업가능여부 등을 종합 심사하여 추천함.
  ○ (학사과정면담) 다만 학사과정 학생의 경우, 학생정책처장이 학과/전공에서 추천된 재입학지원자를 면담심사한 후, 심사결과에 대하여 학생정책처장이 학사․연구심의위원회에서 결과를 발표함
      ※ 자퇴/제적 당시 학사과정 무학과 학생은 신청(예정) 학과/전공의 심의를 받아야 함

□ 재입학지원서류(서식 다운로드는 아래 첨부의 다운로드를 클릭하세요!)
  ○ 재입학원 1부 (소정양식)_본인제출
  ○ 면학계획서 1부 (소정양식)_본인제출
  ○ 지도(예정)교수 의견서 1부 (소정양식)_본인제출
  ○ 재입학심의 추천서 1부 (소정양식)_학과제출
  ○ 성적표 1부_본인제출
  ○ 학칙 제55조 5항에 의한 군복무 또는 질병치료를 증명할 수 있는 서류(해당자)_본인제출

□ 기타 재입학 관련사항
  ○ 기 취득한 학점은 별도의 인정 절차 없이 성적표에 기재된 모든 학점(성적)을 그대로 인정함
  ○ 재입학자의 졸업 이수요건은 처음 입학당시의 해당요건을 적용함
  ○ 재입학자의 재학기간은 각 과정에 처음 입학한 날로 부터 기산함
  ○ 학사경고에 의해 제적된 후 재입학한 학생이 재차 학사경고를 받을시 제적됨
  ○ 자격시험 불합격으로 인해 제적된 후 재입학한 학생은 재입학 후 휴학기간(1학기의 휴학기간은 제외)을 포함하여 1년 이내에 자격시험에 합격하여야 하며, 이 기간이 경과하여도 합격하지 못한 학생에 대하여는 제적함
  ○ 재입학은 1회에 한하며 원 학년 이하에 허가 할 수 있음
  ○ 재입학자의 납입금은 “납입금 징수규정에”에 의거 납부하여야 함

[첨부] 서식 전체[다운로드]
  1. 재입학원 1부
  2. 향후 면학계획서 1부
  3. 지도(예정)교수 의견서 1부
  4. 재입학심의 추천서 1부

문의 : 한국과학기술원 학적팀 (℡ 042-350-2361 / * registrar@kaist.ac.kr)

2017. 10.
교 무 처

—————————————————————————————————————
Refer to the instructions below on application for readmission in
Spring 2018 for dropouts and expelled students.

□ Eligibility : Dropouts and expelled students of Undergraduate or Graduate programs

□ Deadlines
  ○ Submission by students : submit to the department/division office by Thursday, December 14, 2017
  ○ Evaluation by Departments/Divisions : Friday, December 15 ~ Thursday, December 21, 2017
  ○ Submission of Departments/Divisions evaluation result to Academic Registrar’s Team : Thursday, December 28, 2017

□ Conditions for Readmission
  ○ No more than 3 years from the date of dropout or expulsion.
  ○ Students who belong to the following categories are not eligible for readmission
      – Those who are expelled for exceeding enrollment duration limit(Up to students enrolled in 2008)
      – Those who are expelled for exceeding enrollment duration limit or who are expelled or voluntarily withdraw after getting enrollment duration limit extended (Starting from student enrolled in 2009)
     ※ The suspension period (3 years) does not include time taken for military service or medical treatment (needed to attach supporting documents for proof)
  ○ Readmission is possible after 2 semesters including the semester in which dropping out or expulsion occurred.

□ Readmission Application and Review Process
  Application for Readmission → Department/Division Review → Review by Dean of Student Affairs & Policy(undergraduate students) → Review by Academic and Research Review Committee → Approval by Provost

□ Recommendation for Readmission by Department
  ○ The candidate is evaluated on academic capacity, remaining number of semesters, and possibility of graduation based on the advisor’s opinion on readmission and future study plan by a three-member review committee consisting of the advisor, department head, and department professor or a department-related committee.
  ○ For undergraduate students, the Dean of Student Affairs & Policy will interview the recommended candidate and results will be announced through the Academic and Research Review Committee.
      ※ Students who were on Undeclared Major at the time of dropping out or expulsion must choose an intended department and will be reviewed by the department

□ Required Documents for Readmission
  ○ Application for Readmission (see attachment)
  ○ Future Study Plan (see attachment)
  ○ Opinion of Advisor on Readmission (see attachment)
  ○ Recommendation for Readmission (see attachment)
  ○ Academic Transcript
  ○ Proof of military service or medical condition as outlined in Article 55-5 of Academic Regulations (if applicable)

□ Others
  ○ Previously earned credits will be automatically recognized without any additional procedure.
  ○ Requirements for graduation will be unchanged from the date of initial admission.
  ○ The number of enrolled semesters will be counted from the date of initial admission.
  ○ Students readmitted after expulsion will be expelled upon receiving an academic warning.
  ○ Students expelled due to failing the qualifying exam must pass the exam within 1 year(including the period of taking a leave of absence except maximum 1 semester) of readmission, or will face expulsion again if requirements are not met.
  ○ Students can be readmitted only once and will be accepted to the original academic year or lower.
  ○ Tuition for readmitted students shall follow the rules on “Imposition of Tuition fees”.

【Attachment】   Download
  1. Application for Readmission
  2. Future Study Plan
  3. Opinion of(Prospective)Advisor on Readmission
  4. Recommendation for Readmission

Contact : Academic Registrar’s Team.(Ext 2361 / * registrar@kaist.ac.kr)

2017. 10.
Dean of Academic Affairs

Spread the word. Share this post!

Meet The Author